Kliknij, aby posłuchać podświetlonego tekstu!

Sonaty Misteryjne

| 27 marca 2022

Serdecznie zapraszamy na kolejne spotkanie z Muzyką Dawną w Kościele Ewangelickim. Tym razem chcemy wspólnie wsłuchiwać się w Sonaty Misteryjne, czyli instrumentalne przedstawienie męki i śmierci naszego Zbawiciela Jezusa Chrystusa. Koncert odbędzie się w sobotę 2 kwietnia 2022 r. o godz. 18.00 w Kościele Ewangelicko-Augsburskim, Nowy Sącz, ul. Pijarska 21.
Serdecznie zapraszamy

Wykonawcy:
Aleksandra Radwańska – skrzypce
Krystyna Wiśniewska – wiolonczela
Urszula Jasiecka-Bury – klawesyn

Program:
Heinrich Ignaz Franz von Biber (1644-1670)
Sonata VI Modlitwa Jezusa Ogrójcu

Georg Muffat (1653-1690)
Sonata D–dur na skrzypce i basso continuo
Ciacona in G na klawesyn

Heinrich Ignaz Biber (1644-1670)
Sonata IX Droga Krzyżowa

Johann Heinrich Schmelzer (ok.1620-23-1680)
Sonata secunda na skrzypce i basso continuo

Heinrich Ignaz Biber (1644-1670)
Sonata X Ukrzyżowani

2 kwietnia 2022

2 kwietnia 2022

Biogramy:
Aleksandra Radwańska – skrzypce

Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w 2001 roku w Państwowej Szkole Muzycznej w Tychach, w klasie skrzypiec mgr Elżbiety Kwas, później mgr Marcina Josza. Szkołę Muzyczną II stopnia ukończyła w Bielsku-Białej, w klasie skrzypiec mgr Józefa Iwanowicza. Jest laureatką licznych konkursów, w tym dwukrotną zwyciężczynią Ogólnopolskiego Konkursu Klawesynowego im. Wandy Landowskiej w Gdańsku w kategorii zespołów kameralnych. Jej zainteresowania muzyką XVII i XVIII wieku skłoniły ją do dalszych poszukiwań – podjęła studia w klasie skrzypiec barokowych dr Martyny Pastuszki w Akademii Muzycznej w Katowicach. Naukę ukończyła w listopadzie 2020 roku. Współpracowała z takimi muzykami jak: Cecilia Bernardini, Fredrik From, Lina Tur Bonet, Jean Rondeau, Anne Freitag, czy Eduardo Lòpez Banzo. Jest zaangażowana w projekty Orkiestry Historycznej {oh!}. Jej zainteresowania muzyczne sięgają również muzyki organowej. W związku z pogłębianymi umiejętnościami gry na tym instrumencie była laureatką konkursów organowych. Pełni także funkcję organisty w Kościele pw. Św. Jana Chrzciciela w Studzienicach.

 

Krystyna Wiśniewska 

Ukończyła studia w klasie wiolonczeli prof. Andrzeja Bauera na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie Od 2019 roku studiuje wiolonczelę barokową na Akademii Muzycznej iw Łodzi. Jest laureatką licznych nagród na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych. Była półfinalistką XI Międzynarodowego Konkursu im. Witolda Lutosławskiego (Warszawa) oraz laureatką nagrody specjalnej za najlepsze wykonanie utworu obowiązkowego – „Out” Dariusza Przybylskiego. Pracowała solo i kameralnie z pedagogami takimi jak Andrzej Orkisz, Claus Reichardt, Tomasz Strahl, Gotthard Popp, Ole Eirik Ree, Andrzej Zieliński, Jacob Shaw, Julius Berger, Andrez Diaz, Desmond Hoebig, Johanne Perron, Hans Jensen, Bartosz Koziak, Arto Noras czy Danjulo Ishizaka.  Występowała na wielu festiwalach takich jak Łańcuch XIII, Międzynarodowy Festiwal Kameralistyki Ensemble im. Księżnej Daisy w Książu oraz Talentinum (Zlin, Czechy). W 2016 roku była uczestnikiem Letniej Akademii Muzyki Scharoun Ensemble Der Berliner Philharmoniker. W 2017 i 2018 roku brała udział w Międzynarodowym Festiwalu Zermatt Festival Academy (Szwajcaria). W latach 2013/2014 była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz laureatką stypendium „Młoda Polska”. Jest członkiem wielu polskich i międzynarodowych zespołów: Warsaw Players, Uncover Soloist, EUYO. Od 2019 roku pracuje w orkiestrze Sinfonia Varsovia.

 

Urszula Jasiecka-Bury  

Ukończyła katowicką Akademię Muzyczną w klasie organów prof. Juliana Gembalskiego oraz w klasie klawesynu prof. Marka Toporowskiego. Studia te ukończyła z wyróżnieniem.  W 2005 roku letni semestr spędziła w Brukseli studiując w Koninklijk Conservatorium w klasie klawesynu Hermana Stindersa oraz klasie organów Luca Bastiaens. Swe umiejętności doskonaliła uczestnicząc w wielu organowych, klawesynowych i kameralnych warsztatów prowadzonych przez wybitnych muzyków z Polski i zagranicy. Jest laureatką III nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Rumii (2000).
Przez ponad 17 lat współtworzyła jako organistka i klawesynistka Zespół Muzyki Dawnej „Parnassos”, który  jako jedna z pierwszych formacji na terenie Śląska profesjonalnie zajmował się historycznym wykonawstwem muzyki renesansu i baroku. Zespół ten, aktywnie koncertując w kraju i poza jego granicami zajął w marcu 2004 roku II miejsce na konkursie muzyki barokowej w Wuppertal (Niemcy) oraz nagrał 2 płyty z muzyką XVII i XVIII – wieczną.
Urszula Jasiecka – Bury występuje regularnie jako solistka a także kameralistka przyjmując zaproszenie zespołów kameralnych i orkiestr, a także tworząc własne projekty z wieloma znakomitymi muzykami. Łącząc doświadczenia muzyka i organizatora roku prowadzi od 2004 festiwal „Tarnogórskie Wieczory Muzyki Organowej  i Kameralnej” a przez ponad 10 lat była kierownikiem artystycznym Festiwalu Muzyki Sakralnej w Czechowicach-Dziedzicach. Koncertowaniu towarzyszy działalność pedagogiczna – Urszula Jasiecka-Bury prowadzi klasy organów i  klawesynu w Diecezjalnej Szkole Organistowskiej oraz Zespole Szkół Muzycznych w Bielsku-Białej. W Akademii Muzycznej w Katowicach i Łodzi wykłada przedmioty specjalistyczne w zakresie organów i klawesynu. W 2020 roku uzyskała tytuł doktora w macierzystej uczelni.

Tags: , , , , , , , , , , , ,

Kategoria: Wydarzenia w Nowym Sączu

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.

Skip to content Kliknij, aby posłuchać podświetlonego tekstu!